maandag 19 mei 2014

Flow of zo...

Steeds meer en meer mag ik opmerken dat het zijn in een bepaalde flow, waarin alles vanzelf gaat en je gewoon heerlijk voelt, in je kracht staan, geen enkele inspanning voor nodig is!

Dat is zeker wel anders geweest. Nog bij de eerste kennismaking met mindfulness, ontspanningsoefeningen en meditatie, was het vooral hard werken om bepaalde vastgeroeste patronen te kunnen opmerken, herkennen en te laten zijn voor wat het was, om weer andere om te zetten in wat wel werkte voor mij.

Na meerdere ontmoetingen met mijn ware zelf, zijn de dingen meer helder. Inspiratoren op mijn weg hebben mij daarbij geholpen. Handvatten aangereikt die ik met beide handen heb aangepakt; mijn kracht te ontdekken. Om in woorden uit te leggen hoe het voelt, is lastig. Ik kan het wel omzetten naar de manier waarop ik de mensen aandacht mag geven in mijn praktijk Met Aandacht.

Mooi om te ervaren  hoe ik nu zelf een inspirator mag zijn voor anderen. Dat één of meerdere ontmoetingen in tijd met de aandachtgever, en de handvatten en tips die ik zelf mag geven, helpt om die persoon de kracht te laten ontdekken die verborgen ligt. Dat er naast denken ook weer plaats mag zijn voor voelen. Dat ze weer opnieuw een balans mogen vinden.

Bij het begeleiden en coachen, is daar geen enkele inspanning voor nodig, anders dan gewoon zijn.Volledig in mijn kracht. De energie die ik mag voelen stromen als ik in gesprek ben, is op z'n zachtst bijzonder te noemen. Dat merk ik, dat mag die persoon aan de andere kant van de tafel ook (bij zichzelf) opmerken.
Een heerlijk gevoel. Noem het flow. Het is gewoon zo.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten