vrijdag 28 maart 2014

Gewoon zoals ik ben!


Door wie laat jij je inspireren?

Ik stuit op een bericht op de facebookpagina/ persoonlijk blog van  life of chrisje.
Ze schrijft heerlijke teksten en ik volg haar nu al een langere tijd. Elke keer weet ze door haar persoonlijk verhaal bij veel mensen de gevoelige snaar te raken. Ik laat me inspireren door haar laatste verhaal om deze blog te schrijven.

In de tijd van social media verslapt het persoonlijke contact. We kiezen wat we laten zien van onszelf. De woorden die we gebruiken zorgvuldig afgewogen en de plaatjes die we laten zien....
Mooi haar, beste outfit, altijd in de make-up. Met dé perfecte achtergrond. Het masker altijd op zou je kunnen zeggen. Je kiest ervoor alleen dat plaatje te laten zien. Maar ben jij dat wel? De spanning die je vroeger nog had of de foto's op het fotorolletje bruikbaar waren, is verleden tijd (al maakte je toen vast óók een stapeltje privé). Voordat je nu een foto post, heb je er 10 of zelfs honderden (te lezen in Christa's blog), als mislukt betiteld.

De foto's die Christa normaal plaatst, de perfectionist als ze is, worden zorgvuldig uitgekozen. 'Er zal er toch wel 1 tussen zitten die goed is?' Maar daar heeft ze nu een einde aan gemaakt. Een 9-tal foto's en 25 reacties later, bewijzen dat ons beeld van onszelf niet de waarheid is. Alle reacties op het blog bewijzen het tegendeel van wat ze zelf ziet. Gaat er dan een belletje rinkelen? Is het beeld wat we hebben van onszelf misschien wat troebel? Niet meer helder door alle perfecte plaatjes die we om ons heen zien? Misschien geven we daar te veel aandacht aan?

Ik bedenk me geen seconde en ik schiet 9 #selfies en ik plaats ze in hetzelfde kadertje als dat van Christa. Gewoon zoals ik ben! Omdat ik goed ben zoals ik ben!

Doe je mee? Laat je zien!

Post eenzelfde foto van jezelf als die in de persoonlijke blog van Chrisje en van mij hieronder. Plaats het op twitter, facebook of instagram. Dat doe je met  #gewoonzoalsikben. Omdat dat gewoon, heel bijzonder is!  Later maak ik hier een collage van die ik plaats op mijn facebook pagina.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten