maandag 10 februari 2014

Verrassing!


Dit weekend kreeg stond bol van de verrassingen. Een heerlijk shop till you drop dagje met mijn ouders en een heerlijke lunch maakte dat ik een supertijd had. Als klapper op de vuurpijl kreeg ik een nieuwe laptop. Een kado van mijn ouders. Jeetje! Daar was ik blij van en dan druk ik mij voorzichtig uit. Heb echt wel een vreugdedansje gedaan! 
Wat een verrassing zeg. Onverwacht enorm verrast. 

Zo had ik dat die dag nooit kunnen voorspellen dat dit zou gaan gebeuren. Wat bij het ontwaken die ochtend de dag nog voor mij in petto had. Bewijst maar weer eens; bekijk de dag van moment tot moment, wie weet wat voor verrassingen nog gaan komen.






 #39 van mijn 365 dagen project elke dag een zin. Toch wel fijn even zo'n weekendje alleen maar de woorden noteren en er op een later moment pas een blog over te schrijven. Geeft wel wat rust.

Deze keer noteer ik, 'do not leave your energy'.
Het gaat om het voelen en overnemen van de energie van een ander. Als je bijvoorbeeld in een gesprek met een ander persoon en diegene is negatief, verheft zijn stem, dan ga je al gemakkelijk mee in de energie van die persoon. Zorg dat het niet jouw energie wordt. Zorg voor een herstel van balans bij jezelf als dit nodig is. Voel bij jezelf wat je kunt opmerken en haal adem. Ga niet mee in de energie van de ander! Blijf bij jezelf.





Blijf bij jezelf! Maar hoe doen we dat dan? Hoe blijven we bij dicht bij ons authentieke zelf? Je moet weten wie je bent. Wat er over blijft als jij jezelf ontdoet van alle rollen. Alle oordelen en verwachtingen. Je donkere en lichte kanten (er)kent. Omdat je niet volmaakt bent, je dat niet hoeft te zijn. Ik heb ontdekt dat ik dit het beste kan doen als ik in stilte ben met mij(n) zelf. Zelfonderzoek tijdens die stiltes, maakt dat ik betere keuzes maak. Meer vanuit mijn hart en niet zozeer vanuit een denken. Omdat ik in die stiltes mezelf vragen stel en ook de donkere kanten niet uit de weg ga krijg ik ook daarin steeds meer inzicht waardoor ik in beweging kom. Daardoor blijf ik dicht bij mezelf. Doe jij aan meditatie? Waardoor blijf jij, kom jij dicht bij je zelf?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten