vrijdag 10 januari 2014

Vliegen zonder vleugels


Na in de ochtend een spontane knuffel te hebben gebracht bij een vriendin die het kan gebruiken, verkeer ik de rest van de ochtend en middag, al genietend van de aandacht die ik mag schenken en ontvangen, in goed gezelschap. Mijn inspiratie voor deze 365 dagen elke dag een zin, komt ook na 1 van zo'n hartverwarmend contact en fijn gesprek en noteer ik na thuiskomst snel als ik warm voor de kachel zit. 

Waar ik voorheen heel veel plannetjes en ideetjes al uitgewerkt had in mijn hoofd kwamen ze maar niet in werkelijkheid tot stand. Het bleven hersenspinsels die het daglicht nooit zouden zien. Sprookjes, dromen. Dat bleef het.

Totdat iets op mijn pad kwam wat ik later mijn passie zou noemen. Mensen op weg helpen. Aandacht schenken.

Nu ik veel tijd steek in Met Aandacht van de grond te krijgen, er echt mijn werk van te maken, merk ik dat het me weinig tot geen moeite kost om er ook echt telkens weer opnieuw aandacht aan te besteden. Door te gaan. Blijven gaan voor wat ik zo in mijn hart voel. Een natuurlijke flow.

Mensen echte aandacht schenken. Nieuwe ideetjes uitwerken. Bezig zijn met de website. Programma's uitwerken.  Het geeft me vleugels. Ik krijg er energie van terug. Ik kom erdoor in beweging. Het verbind.

Natuurlijk blijft het nog steeds hard werken, het komt niet als vanzelf, maar als datgene wat je doet jouw passie is, dan zal je merken dat alles je gemakkelijker afgaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten