woensdag 15 januari 2014

Vertraging



Ik bedenk wat het woord is wat van toepassing is op deze dag. Of in ieder geval het meest in de buurt komt.
Nou weet ik niet of dit het juiste woord is omdat het nogal lastig is om een gevoel te omschrijven, en een woord voor iedereen iets anders kan oproepen, maar voor nu is het goed zo.

Ik sta stil. Bij een boom, hoor wat gefluit, een auto komt voorbij. Het spiegelbeeld van de bomen volg ik in de plassen water onder mijn voeten. Ik wissel het af, zie ik de tegels, dan het water, dan de weerspiegeling van de takken. Mijn voeten wikkelen zich af. Hak, tenen, hak, tenen. Kuiten, armen, rug doet mee. Hond vindt een stuk hout. Rent. Hij trekt een beetje met zijn linker achterpoot. Ik adem in en uit.

Ik kijk om me heen, neem alles in mij op. Adem het in en uit. De tijd lijkt stil te staan. Ik ben hier, nu.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten