maandag 27 januari 2014

Balans!



We krijgen er allemaal wel eens mee te maken. Dingen die niet gaan zoals je wilt. Ziekte, ontslag/geen werk, scheiding. Je krijgt te maken met het verwerken van teleurstellingen, verdriet.  Je moet misschien afscheid nemen van geliefde personen in je leven, maar ook afscheid nemen van een deel van je.... wat je achter moet laten, simpelweg omdat het niet meer voor je werkt.

De keuzes die je dan moet maken zijn niet gemakkelijk. Alsof je op het puntje staat van een berg, moet springen, maar niet weet of de parachute open gaat en wanneer. Heb vertrouwen in je zijn. Heb vertrouwen in het proces wat je door moet gaan. Heb vertrouwen in je keuze. Maak die sprong in het diepe en je zult zien dat je het kan! 



Naast gedachte kracht is er ook nog zoiets als hartekracht. Elke dag ben ik mij er van bewust maar op sommige momenten is die kracht dubbel zo sterk aanwezig. Ik sta vandaag (zondag) extra stil bij een overleden vriend. Iemand die ik, en veel mensen met mij, nog steeds heel erg mis. Maar waar de ruimte in het hart, eerst nog heel erg gevuld met verdriet, nu vol van liefde aan de herinnering van die persoon is.

Geen moment uit mijn gedachten en hart en vandaag vier ik zijn leven. 32 jaar zou hij nu zijn. Dat leven van hem, waarin ik hem mocht leren kennen. Waarin hij veel mensen met zijn gulle lach en liefde voor het leven heeft mogen verblijden. Veel te kort. Nog steeds mag ik zijn kracht voelen. Jeetje wat had hij een groot hart. Het verdriet is er nog steeds, maar de liefde is veel groter en overwint. Het hart vult zich met die liefde en de plek die het inneemt wordt steeds groter. Hartekracht.


En vandaag maak ik de balans op. Kijk ik terug op wat er is blijven plakken. Wat heb ik gedaan, wat heb ik gezien, wie heb ik mogen ontmoeten en wat heb ik mogen leren? Ik bespaar jullie alle details wat er allemaal is voorbij gekomen maar wat ik wel weet dat het te veel is om ook nog in het weekend de blog te schrijven. Ander plannen en bezigheden maken dat ik al snel, nog laat achter het felle licht van het scherm zit te tikken. 

Op zoek naar een nieuwe balans heb ik besloten om natuurlijk wel elke dag mijn 365 dagen project te maken, maar ervoor kies niet altijd de blog aan te koppelen. Vandaag kies ik om de 2 dagen in deze blog op maandag te integreren. Nu weer prima in balans.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten