woensdag 1 mei 2013

Begin maar met voelen.



Hoe goed beheers jij de kunst van het gewoon hoofd recht, schouder soepeltjes en gezicht in een lach, plooitjes zichtbaar rondom het oog, zeg maar standje gelukkig?  Zo van...:"hoe gaat het met je?" "Oh, goed hoor, laatst nog zo gezellig gehad met vriendinnen en gisteren lekker wat gaan eten buiten de deur."

Maar zou je die vraag niet eerlijker hebben beantwoord als je......?
Wacht we gaan even in de herhaling; "Hoe gaat het met je?" Jij: "eerlijk...ik zit helemaal niet lekker in mijn vel. Ik weet niet waarom ik 's morgens toch weer mijn bed uit kom. Niets is leuk meer, ik geniet niet meer zoals voorheen. Is dit het nou, denk ik dan."


Pas als je besluit je niet meer te gaan verschuilen achter je vele maskers kun je voor jezelf gaan kiezen. De eerste stap is misschien wel het toegeven dat het masker dat je hebt aangetrokken als een slecht zittende broek (te strak, te kort, te lang), je helemaal  niet meer past (nooit goed heeft gezeten).


Je bent je denken achterna gegaan en je bent gestopt met luisteren naar je hart.


Zit jouw broek lekker? Welke maskers zet jij op? Begin maar met voelen.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten