maandag 1 april 2013

DROOMTOUR!

Iedereen kent wel het spelletje: Ik ga op vakantie en ik neem mee…. Vooral hard nadenken om alle artikelen van je voorgangers niet te vergeten. Erg relaxed....NIET! Zo zit ik op een woensdagochtend klaar om op vakantie te gaan. Een heel bijzondere vakantie! Niet hard nadenken...zeker niets van dat. Samen met Sandra Brandt van o.a. Inspiratietour en gezondopvoeden.nu die mij hierin heeft begeleid en bijgestaan ga ik op DROOMTOUR.
Ik wil dolgraag aan iedereen die het maar wil horen vertellen wat de droomtour mij heeft gegeven, gebracht, laten zien en voelen. Ondanks dat ik weinig moeite heb met het verwoorden van mijn gevoel is het deze keer lastig over te brengen met woorden want dit is voelen van een heel ander kaliber. Ik ben dan ook op zoek naar woorden hoe ik kan omschrijven wat voor een ruimte, vrijheid en gevoel van geluk mij ten deel is gevallen door deze droomtour. Ik ga het toch een beetje proberen.
Ik heb opnieuw mijn ogen gekregen om te zien wat er om mij heen is en het geluk daarin te zien. Ik heb opnieuw mijn voeten gekregen om na elke stap weer gewoon een nieuwe stap te zetten. Ik heb opnieuw mijn handen gekregen om goed voor mezelf te zorgen maar daarna ook voor anderen. Ik heb mijn gedachten opnieuw gekregen om ze nu te gebruiken om mijn gevoel om te zetten naar plannen en ze uit te voeren. Ze herkennen voor wat ze zijn. Bovenal heb ik opnieuw leren voelen. Nog beter voelen. Moeten we iets willen begrijpen, moeten we iets willen zien moeten we iets leren? Ik voel het liever en de droomtour geeft je vleugels, neemt je mee en laat je datgene voelen.
Dit gedicht van Sylvia Monten: onthaasten-ontdekken- genieten,  wat in de week na de droomtour voorbij kwam wil ik je tot slot nog meegeven. Het zegt voor mij zo'n beetje alles en mag van mij de titel DROOMTOUR hebben.

Ik heb even bij mezelf gezeten
Ik nam de tijd en keek me aan
Ik zie; er is geen twijfel meer,
Ik ben op mijn plek gaan staan

Van hier uit heb ik helder zicht
Mijn hart mijn pijn mijn streven
Hier zie ik wie ik ben en was
en zijn zal in dit leven

Dit punt geeft richting moed en kracht
Het uitzicht hier is warm en zacht
Met liefde in een woord verweven
Zicht op je ziel is leven.

Wil jij ook een droomtour beleven. Maak dan de keuze met je gevoel en kijk op de site van inspiratietour.nu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten